بنا به گفته "فدریکا موگرینی"، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در روز سهشنبه (۷ ژوییه مذاکرات هستهای ایران و گروه ۵+۱ بار دیگر تمدید شد. این تمدید نخست از سوی فدریکا موگرینی و سپس از سوی هیاتهای آمریکا و ایران تایید شد.
موگرینی گفت:" در ساعات و روزهای آینده برخی از وزیران گروه ۵+۱ وین را ترک میکنند اما دوباره بازخواهند گشت". این در حالی است که جان کری و محمد جواد ظریف همچنان در وین خواهند ماند.
ماری هارف، سخنگوی هیات نمایندگی آمریکا نیز در گفتوگویی با خبرنگاران در مقابل هتل کوبورگ وین، طی بیانیهای اعلام کرد که مذاکرات تا روز جمعه ۱۰ ژوییه ادامه پیدا میکند.
بنا بر گزارش رویترز، سخنگوی هیات نمایندگی آمریکا گفت:" در بسیاری از زمینهها پیشرفت قابلتوجهی داشتهایم، اما کارها بسیار فنی و زمانبر است".
ماری هرف همچنین افزود:" ما بیش از آن که نگران مهلت و ضربالاجل توافق باشیم نگران محتوا و کیفیت آن هستیم".
بر اساس گزارش ها، توافق موقت ژنو و سازوکارهای پیش بینی شده در این توافق از جمله تعلیق برخی از تحریم ها علیه ایران تا روز جمعه ادامه خواهد داشت و معتبر خواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر