۱۳۹۳ بهمن ۱, چهارشنبه

قوه قضاییه ایران کارتون های شارلی ابدو را توهین آمیز خواند


قوه قضاییه ایران کارتون های شارلی ابدو را توهین آمیز خواند
 حسین کریمی، رییس دیوان عالی کشور گفت: توهین به رهبران ادیان آسمانی از طریق هر کسی که باشد محکوم است، بویژه توهین به خاتم پیامبران که رحمت العالمین است.
کریمی که در جلسه هیات عمومی وحدت رویه کیفری این دیوان وبا حضور قضات عالی رتبه دیوان عالی کشور سخن می گفت افزود: "آیا درست است در یک کشور اروپایی مثل فرانسه یک نشریه معلوم الحال و دشمن بشریت، دین آسمانی این خیل عظیم مسلمانان را مورد تمسخر قرار دهد و با ترسیم کاریکاتوری موهن نسبت به ساحت مقدس حضرت رسول اکرم توهین کند؟"
رییس دیوان عالی کشور با اشاره به حادثه دفتر روزنامه شارلی ابدو ضمن عمومیت دادن این موضوع به محکوم کردن این روزنامه و توهین به پیامبر را از موارد غیر اخلاقی انجام شده توسط این هفته اعلام کرد.
وی با تاکید مجدد بر اینکه توهین به رهبران ادیان آسمانی محکوم است اظهار داشت:" از این رو ما قضات و کارکنان دیوان عالی کشور هم با همصدا شدن با مردم جهان این اقدام موهن و سخیف را محکوم می‌کنیم ".
ديوان عالی كشور با عنوان کردن این موضوع به عنوان اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام بيانيه‌ای در محكوميت اين اقدام نیز صادر کرد.
در این بیانیه با اشاره به حمایت مقامات بریتانیا از "اقدام شارلی" ابدو نوشته شده:توهين به پيامبران مسلمانان توسط نخست وزير كشور انگليس به معنی آزادی بيان و مجاز دانسته شده است. لذا مسوولان، قضات و كاركنان ديوان عالی كشور اين اقدام موهن را مانند ساير اقشار مسلمين محكوم می‌دانند و از سازمان‌های بين‌المللی مجدانه می‌خواهند با مصوباتی هماهنگ جلوی اين اقدامات  را بگيرند و با عوامل آن برخوردی قانونی اعمال شود.
این در حالی است که مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه ایران با ایراد سخنانی دو پهلو ضمن ابراز تاسف از کشته شدن کارکنان شارلی ابدو اقدام این هفته نامه را محکوم کرده است.

هیچ نظری موجود نیست: