۱۳۹۳ مهر ۲۱, دوشنبه

اسماعیل احمدی مقدم:نیروی انتظامی از آمران به معروف حمایت می کند



http://farsi.iranbriefing.net/

اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تهران گفت : نیروی انتظامی از آمران به معروف حمایت می کند.
به گزارش سایت تسنیم وابسته به سپاه پاسداران احمدی مقدم در این باره افزود: برای درمان اعتیاد گروه‌های مردم نهاد تشکیل می‌شوند که باید در خصوص امر به معروف و نهی از منکر گروه‌های مردم نهاد نیز تشکیل شوند. نباید انتظار داشت که کنار هر ناهی از منکر یک پلیس حضور داشته باشد چرا که چنین امکانی وجود ندارد.
فرمانده نیروی انتظامی ضمن تاکید بر حمایت این ارگان امنیتی از بسیجیان ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: ما قول می‌دهیم اگر تعرضی به یک ناهی از منکر صورت گیرد، واحد انتظامی سریعاً به این موضوع رسیدگی و با ضارب و تعرض کننده برخورد قانونی کنیم. در واقع ما از آمران به معروف حمایت خاص خواهیم کرد.
سردار احمدی مقدم بیان کرد: نیروی انتظامی در خصوص دفاع از ارزش‌ها و مقابله با ناهنجاری‌ها و جرایم به صورت جدی اقدام و برخورد خواهد کرد و در این زمینه هیچ سستی وجود نخواهد داشت.
فرمانده نیروی انتظامی گفت: شاهد هستیم که برخی از دوستان با دغدغه‌ای که دارند به دنبال امر به معروف و نهی از منکر هستند که باید بگویم این امر و دغدغه‌ آنها در مقابل ناهنجاری‌ها و مسائل فرهنگی برای ما ارزشمند است.
وی اعلام کرد: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه آحاد جامعه و یک حکومت دینی است بنابراین باید بسترهای امر به معروف و نهی از منکر از سوی حکومت فعال شود؛ همچنین براساس احکام رهبری و مراجع، امر به معروف در مرحله زبانی کار آحاد مردم است.
فرمانده نیروی انتظامی بیان کرد: صدها کانال و شبکه تلاش‌ می‌کنند تا جوانان را در همه دنیا سست و در فرهنگ غرب مضمحل کنند که این حرکت برای جوامع اسلامی به  ویژه ایران هدفمندتر است.
احمدی مقدم ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد قتل‌ها در کشور از پیش طراحی شده نیست و تنها بر اثر نزاع ساده، قتل رخ می‌دهد. وی همچنین ادعا کرد: آمارهای غیرعلمی از مصرف مشروبات الکی،‌مصرف مواد مخدر و مفاسد که توسط برخی مراکز منتشر می‌شود، پایه علمی ندارد. وی با ادعای اینکه بررسی های نیروی انتظامی و دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران درست است گفت : تعداد الکلی‌ها در کشور یک دهم معتادان است البته گاهی در مجالس و پارتی‌ها مشروب مصرف می‌شود که این موضوع به دلیل ترویج سریال‌های رسانه‌های ماهواره‌ای است.
اظهارات احمدی مقدم درباره این گروه تندرو  که اسم ستاد امر به معروف و نهی از منکر را یدک می کشد، در حالی مطرح می شود که مجلس نمایندگان ایران که تایید کننده دستورات رهبر مذهبی حکومت می باشد، اخیرا روز ۱۶ مهر ۱۳۹۳ شمسی کلیات طرح حمایت از عاملان ستاد امربه معروف و نهی از منکر را با ۱۹۶ رای موافق ۲۳ رای مخالف و ۸ رای ممتنع تصویب کردند و به بازگشت چماقداران سپاه پاسداران به خیابان ها جهت دخالت در زندگی اجتماعی و خصوصی مردم جنبه قانونی دادند.
پیش از این عبدالحمید محتشم، دبیرکل “انصار حزب‌الله” نیز خواستار آن شد تا کار گشت‌های موتوری “امر به معروف” جدی‌تر شود و گفته بود که کار این گشت‌ها بعد از ماه رمضان بیشتر و جدی‌تر خواهد شد. وی همچنین تهدید کرده بود که ۴۰۰۰ نفر را برای مبارزه با بدحجابی به خیابان ها خواهد فرستاد که با واکنش شدید مقامات دولتی از جمله حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی حسن روحانی رئیس جمهور حکومت ایران روبرو شد.
دبیرکل انصار حزب‌الله تاکید کرده بود که مبارزه با بدحجابی تنها کار نیروی انتظامی نیست و گفته بود گشت‌های موتوری کسی را بازداشت نخواهند کرد، تنها “تذکر” خواهند داد و کار بازداشت با نیروی انتظامی خواهد بود.
انصار حزب الله یک گروه رادیکال وابسته به سپاه پاسداران می باشد که حکومت ایران از این افراد همراه با تجهیزات نظامی سپاه تا کنون بیشتر برای سرکوب مخالفان و منتقدین دولت استفاده کرده و اسم نیروهای مردمی بر آنها گذاشته است.

هیچ نظری موجود نیست: