۱۳۹۳ مهر ۲۹, سه‌شنبه

وقوع چندین درگیری در مرز ایران و پاکستان در هفته های گذشته



بنا بر گزارش وزارت کشور ایران در ند هفته های گذشته ۲۴ عملیات انتحاری در مناطق مرزی ایران و پاکستان انجام شده است.
حسین ذوالفقاری معاون انتظامی و امنیتی وزارت کشور، با اعلام این خبر افزود:" پاکستان تصریح کرده در کنترل مرزهایش مشکل دارد".
به گفته وی که در حاشیه مراسم یادبود کشته‌شدگان سانحه هوایی نیروی انتظامی سخنرانی می‌کرد همه۲۴ عملیات انتحاری خنثی شده است ودر ادامه اعلام کرد که وزارت امور خارجه در این باره به دولت پاکستان تذکر داده است، اما مقامات دولت پاکستان به‌صراحت اعلام کرده‌اند که در کنترل مرزهایشان مشکل دارند.
ذوالفقاری گفت:"ما به موقع این موضوع را اعلام کردیم و وزارت امور خارجه هم به موقع واکنش نشان داد، اما طرف مقابل مدعی بود که مستندات کافی برای اثبات این‌که تروریست‌ها در خاک این کشور فعالیت می‌کنند، وجود ندارد".
این در حالی است که گروه "جیش‌العدل" مسولیت کشته شدن سه مامور نیروی انتظامی ایران را در این منطقه بر عهده گرفته است.
معاون امنیتی وزارت کشور ایران با تایید کشته شدن چهار سرباز و زخمی شدن چندین نفر در این عملیات و اشاره ای مختصر به چگونگی عملیات انجام شده در مرز پاکستان گفت در یکی از عملیات‌  "اشرار آمده بودند تا پاسگاه را بگیرند اما با مقاومت مرزبانان روبرو شدند"،" همچنین روز چهارشنبه (۱۶ مهر) افراد مسلح به مرزبانان ایران حمله کردند"و "در روز بعد یعنی پنجشنبه نیز یک خودرو در برابر  پاسگاه مرزبانی شهرستان سراوان در استان سیستان و بلوچستان منفجر شد".

هیچ نظری موجود نیست: