در پی تحقیقات ادارات امنیتی آلمان یک سری حملات گسترده اینترنتی توسط ایران به نهادهای تحقیقاتی و شرکتهای متعدد آلمانی و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا، آمریکایی، مکزیکی، اسراییلی، روسی یا چینی کشف شده است.
این حملات گسترده سایبری از دو سال پیش شروع شده و همچنان ادامه دارد. دربررسی ها معلوم شده که علاقه ویژه این سارقان اینترنتی به ساخت موشک، ماهواره و پهپاد بیشتر بوده است. نهادهای امنیتی آلمان یک حمله گسترده سایبری را کشف کردهاند که دستکم از حدود دو سال پیش در جریان است و دستاندرکاران آن با دلایل عدیده از ایران اقدام به این کار کرده اند.
قرار است چگونگی این حملات در نسخه جمعه (۷ نوامبر/ ۱۶ آبان) مجله بیلانس در هامبورگ انتشار یابد.
اداره امنیت داخلی ایالت بایرن آلمان که این حمله هکری گسترده از سوی ایران را کشف کرده است در گزارش خود گفته است:" کنسرنهای تسلیحاتی، کارخانههای فعال در صنعت هوا-فضا، تولیدکنندگان محصولات شیمیایی و همچنین دانشگاهها هدف این حمله بودهاند.
براساس گزارش یاد شده در جریان این سرقت، مقادیر قابل توجهی اطلاعات به سرقت رفته، از جمله یک کنسرن فعال در زمینه هوا-فضا ۱۱۵ هزار سند و یک تولیدکننده ماهواره ۱۰ هزار سند از دست دادهاند.
اداره امنیت داخلی ایالت بایرن با بررسیها ی خود، اعلام کرده که ساعت بروز حملات در کل با ساعت کار اداری در ایران همخوانی دارد. هکرها گذرواژهها را شکستهاند، با استفاده از ایمیلهای جعلی به اطلاعات ورود به سیستمها دست یافته و از حفرههای امنیتی سیستم عامل ویندوز سو استفاده کردهاند و براساس تحقیقات این نهاد امنیتی آلمان ابتدا یک سرور کشف شده که دادههای سرقتشده و ابزار کار مهاجمان بر روی آن ذخیره شده بود.
تمامی سرنخ ها نشان داده است که منبع اصلی این حمله های سایبری به ایران ختم شده است.
توسط: مهرداد مقدسی ، منبع رادیو شهروند

هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر