محمدرضا خاتمی، برادر محمد خاتمی رییس جمهور پیشین ایران از ممنوع الخروجی خود خبر داد.
این دببر کل سابق حزب جبهه مشارکت با بیان اینکه هزینه هایی برای سفر خود به خارج از کشور متحمل شده است گفت: هنگامی که برای مسافرت به خارج از کشور به فرودگاه مراجعه کرده متوجه ممنوع الخروج بودن خود شده است.
این فعال سیاسی اصلاح طلب، چهارشنبه ۱۹ شهریور /۱۰ سپتامبر به خبرگزاری ها گفت نمی داند که مرجع صادر کننده و دلیل صدور این حکم چیست.
این در حالی است که محمد خاتمی نیز بعد از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ ممنوعالخروج شده و بعد از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲، و روی کار آمدن حسن روحانی نیز تغییری در وضعیت او به وجود نیامده است.
در همین راستا جواد کریمی قدوسی نماینده مجلس نهم، در تیرماه گذشته با نقل قول از علی خامنه ای گفت : "نباید فضا برای خاتمی امن شود."
پیشتر ۱۰ نماینده مجلس ایران در تذکری کتبی خطاب به مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری، خواستار اجرای حکم ممنوعالتصویر، ممنوعالخروج و ممنوعالبیان بودن محمد خاتمی ریسس جمهور سابق ایران، توسط قوه قضاییه شدند.
پس از تذکر این نمایندگان مجلس، محمدرضا خاتمی در واکنش به درخواست ممنوعالخروج شدن برادرش گفت: "آرزو بر جوانان عیب نیست، شاید دلهای این نمایندگان هنوز جوان است".
اکنون خود او در گفتگو با خبرگزاری های ایران ابراز تعجب کرده است که "عدهای بدون توجه به قوانین و مقررات کسانی را از حقوق شهروندیشان محروم میکنند و حتی آنها را از این محرومیت مطلع نمیکنند."
سخنگوی قوه قضاییه در مهرماه ۱۳۹۲ در پاسخ به پرسشی در این باره گفت: «کسانی که در جریان فتنه ۸۸ ظلم کردند تفاوتی در مورد آنها رخ نداده و مراحل قبل برای آنها اجرا میشود. اتفاق جدیدی رخ نداده است".
محمدرضا خاتمی در سال ۱۳۸۹ و به دنبال سفر محمود احمدینژاد به لبنان با ارسال نامهای به حسن نصراله، رهبر حزباله لبنان، با اشاره به بازداشت اصلاحطلبان و مخالفان دولت در ایران از وی خواست که از رهبران ایران بخواهد از «ظلم و جفا» علیه این افراد دست بردارند.
بعد از انتخابات ۱۳۸۸ ده ها نفر دستگیر شدند و برخی از آنها، هنوز در زندان به سر می برند.

هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر