۱۳۹۳ شهریور ۱۷, دوشنبه

آژانس اتمی: ایران نتوانست به سوالات ما پاسخ دهد


http://www.radioshahrvand.com/نوشته شده توسط  

آژانس اتمی: ایران نتوانست به سوالات ما پاسخ دهد
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش جدید خود را در روز جمعه ۱۴ شهریو درباره برنامه هسته‌ای ایران منتشر نمود و براساس آن نشان می‌دهد که تلاش انجام شده برای تحقیق پیرامون ابهامات این برنامه پیشرفتی نداشته است.
همچنین آژانس اتمی می گوید که ایران در مهلت مقررشده به تعدادی از سوالات کلیدی درباره برنامه هسته‌ای خود پاسخ نداده است. در واقع نهاد بین‌المللی نتوانسته درباره برخی ابهامات مربوط به فعالیت‌های نظامی احتمالی در برنامه هسته‌ای ایران به نتیجه‌ای برسد.
ایران قرار بود در۲۵ اوت، درباره ساخت چاشنی‌ بمب اتمی که مهم ترین سوال جامعه بین المللی است پاسخ دهد.
استفاده از مبدل‌های با قدرت انفجاری بالا که برای انفجارهای هسته‌ای استفاده می‌شود و مطالعات ادعایی در خصوص محاسبه شدت انفجار اتمی، از دیگر مواردی هستند که آژانس خواستار پاسخگویی ایران به آنها شده بود.
همچنین از گزارش محرمانه آژانس تصاویر ماهواره‌ای موجود است که حاکی از "ساخت و سازهای مستمر" در منطقه پارچین است.
گزارش منتشر شده می تواند بر روند مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ تاثیر منفی بگذارد.

هیچ نظری موجود نیست: