۱۳۹۳ شهریور ۲۸, جمعه

علی اکبر ولایتی: بان کی مون رو در روی حکومت ایران ایستاده است


علی اکبر ولایتی: بان کی مون رو در روی حکومت ایران ایستاده است

مهرداد مقدسی
 علی‌اکبر ولایتی، بار دیگر بان کی مون را به موضع گیری علیه جمهوری اسلامی متهم کرد. وی که در سمت مشاور امور بین‌الملل علی خامنه ای رهبر ایران، سخن می گفت ضمن رد گزارش اخیر دبیر کل سازمان ملل در باره ایران اظهار کرد: "آنچه بان گی مون اعلام می‌کند در حقیقت تکرار صحبت های وزیر امور خارجه آمریکاست."
ولایتی روز یکشنبه در گفت و گویی با خبرگزاری های ایران گفت:" دبیر کل سازمان ملل بدون تحقیق و صحبت با مسوولان ایرانی، صرفا بر اساس نظرات افرادی که با جمهوری اسلامی ایران خصومت دارند، موضع‌گیری می‌کند و این به معنای رودرروی حکومت ایران ایستادن است".
این در حالی است که بان کی مون روز شنبه در آخرین گزارش منتشر شده خود در سازمان ملل با اشاره به ادامه وضعیت نگران کننده حقوق بشر در ایران گفته بود: " به‌رغم وعده‌های رییس‌جمهوری ایران مبنی بر مهیا کردن آزادی‌های بیشتر، ایران نتوانسته در مورد وضعیت حقوق بشر و آزادی بیان پیشرفت چندانی داشته باشد".
مشاور امور بین الملل رهبر جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت:" بنابراین سازمان ملل یا بهتر بگویم دبیر کل سازمان ملل متحد تبدیل به ابزار دست آمریکایی ها شده است و این شغل اصلی او نیست".

هیچ نظری موجود نیست: