http://www.radioshahrvand.com/
نوشته شده توسط مهرداد مقدسی
محمدرضا رحيمی، معاون اول رییس جمهور در دوران تصدی محمود احمدینژاد در پی اعلام محکومیتش در ارتباط با پرونده فساد مالی در پرونده اختلاس بیمه اظهار داشت : "من فقط محمدرضا رحیمی نیستم، من معاون اول این نظام هستم.
معاون اول رییس جمهوری سابق ایران، روز چهارشنبه ۱۲ شهریور با انتقاد از اعلام جزیيات محکوميت قضايی وی از سوی قوه قضایيه، خود را معاون اول نظام معرفی کرده و همچنین غلامحسین محسنی اژهای، معاون اول قوه قضاییه را به انجام عمل "غیر قانونی" محکوم کرده است.
رحیمی که تا پیش از این با عنوان "م ر" در رسانه ها نام برده می شد افزود:" بنده ۳۴ سال سابقه خدمت در جمهوری اسلامی ايران را دارم، بنابراين نبايد اين قدر ساده به موضوع نگاه کرد".
وی در بیاناتش سخنگوی قوه قضاییه را مورد خطاب قرار داده و ضمن یادآوری مفاد قانون قضا به این مقام قضایی گفت:"حتما آقای اژهای میداند حکم صادره قطعی نشده و بايد توجه داشته باشد که اعلام جزیيات اين حکم هم غير قانونی است".
این در حالی است که غلامحسين محسنی اژهای، معاون اول و سخنگوی قوه قضایيه ايران، دوشنبه دهم شهريور، اعلام کرد که:" حکم معاون اول ریيس جمهوری سابق ايران شامل جزای نقدی و حبس صادر شده است اما تا زمانی که اين حکم قطعی نشده» نمیتواند درباره جزیيات آن صحبت کند".
در این خصوص معاون اول رياست جمهوری سابق ايران خطاب به سخنگوی قوه قضائيه گفته است: "شما اگر به قانون نگاه کنيد خواهيد دانست که نبايد حکمی که هنوز قطعی نشده را اعلام کنيد".
پرونده اختلاس بيمه ايران يکی از پروندههای جنجالی در سالهای اخير بوده که در آن نام محمدرضا رحيمی، معاون اول دولت دهم، نيز به ميان آمده است در این پرونده رحیمی به میلیاردها تومان اختلاس در چند پرونده مختلف و رانتخواری متهم است.
در جریان هشتمین دادگاه اختلاس از بیمه و استانداری تهران یکی از متهمان اصلی پرونده با نام "د. س" که از وی به عنوان "جعبه سیاه" این پرونده یاد میشود گفته است که "یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان" به حساب شخصی محمدرضا رحیمی، رییس پیشین دیوان محاسبات و معاون فعلی احمدینژاد، واریز کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر