۱۳۹۳ شهریور ۱۳, پنجشنبه

درهر ۴۰ ثانیه یک نفر در جهان خودکشی می‌کند


درهر ۴۰ ثانیه یک نفر در جهان خودکشی می‌کند
http://www.radioshahrvand.com/
توسط مهرداد مقدسی
 براساس گزارش جدید سازمان بهداشت جهانی در هر سال ۸۰۰ هزار نفر دست به خودکشی می زنند.
پایان دادن خودخواسته به زندگی یکی از آخرین راه هایی است که یک انسان به آن می اندیشد اما آمار نشان می دهد این آخرین راه در یک نگاه آماری از دید افراد بسیاری تنهاترین راه است.
بر پایه گزارش آماری این نهاد بین المللی در هر ۴۰ ثانیه یک نفر در گوشه ای از جهان به زندگی خود خاتمه می دهد و خودکشی را دومین عامل مرگ جوانان در دنیا اعلام کرده است.در گزارش یاد شده علت عمده این خودکشی ها فقر عنوان شده است.
برخی کارشناسان معتقدند، انتشار اخبار جهانی از قتل، کشتار و جنایت سبب تبلیغات گسترده پنهان در سطحی وسیع شده و می تواند یکی ازعوامل چنین واقعه تاسف باری باشد.
از جمله چندی پیش شبکه اجتماعی فیس بوک با همکاری چند دانشگاه معتبر جهانی با بررسی دیدگاه های اعضا این شبکه جهانی در ارتباط با اخبار ناخوشایند منتشر شده را بر مشترکان پایش کرده و به این نتیجه رسیده که اخبار و شنیده های ناگوار بر زندگی این افراد اثر منفی داشته است.

هیچ نظری موجود نیست: