http://www.radioshahrvand.com/
نوشته شده توسط : مهرداد مقدسی
سعید عابدینی که از او به عنوان پایه گذار کلیسای خانگی در ایران یاد می شود و در حال حاضر به سبب بشارت آیین مسیحیت در زندان اوین به سر می برد،توسط زندانیانی که خود را به گروه تروریستی"دولت اسلامی" "داعش" منتصب دانسته اند، به مرگ تهدید شد.
نغمه عابدینی همسر این کشیش کلیسای تبشیری با اعلام این مطلب به رویترز گفت:" همبندیهای همسر او خبر دادهاند برخی از زندانیها، که خود را از اعضای گروه افراطی سنی «دولت اسلامی» (داعش) معرفی کردهاند، او را به مرگ تهدید کردهاند.
این که تهدیدکنندگان ایرانی هستند یا عراقی، مشخص نیست". کشیش سعید عابدینی، ، دو سال پیش در ایران بازداشت شد، و پس از محکومیتی هشت ساله در یکی از دادگاه های جمهوری اسلامی در زندان اوین پشت میله ها جای گرفت.
سعید عابدینی که مسلمان زاده است، چهارده سال پیش به آیین مسیحیت گروید. از او به عنوان یکی از پیشگامان تاسیس کلیساهای موسوم به «خانگی» در ایران یاد می شود.
اکنون حدود دو سال است که عابدینی در ایران به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و راهاندازی کلیساهای خانگی دوران محکومیت طولانی مدت هشت ساله خود را سپری می کند.
پیشترباراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در گردهمایی سالانه موسوم به «صبحانه با نیایش ملی» خواهان آزادی سعید عابدینی کشیش ایرانی تبار آمریکایی شد و از حضار خواست تا برای کسانی، از جمله برای «کنت بی» در کره شمالی، و سعید عابدینی در ایران، که به دلیل اعتقاداتشان در بندند، دعا کنند.
به گفته همسر این کشیش ایرانی تبار آمریکایی:" سعید در ملاقاتی با مادرش در زندان رجاییشهر، در غرب تهران، از تهدید شدن خود به مرگ خبر داده است".
نغمه عابدینی همچنین گفت:" سعید قبلا هم به خاطر گرویدن به دین مسیحیت تهدید شده بود، اما اکنون دریافتیم که اعضای «داعش» در زندان گفتهاند، او هدف شماره یک آنهاست". به گفته همسرعابدینی با وجود آنکه وی در بندی مجزا از زندانیان منتصب به داعش به سر می برد اما بخش اصلی محل نگهداری همه این زندانیان مشترک است و به همین سبب سعید میترسد که برای هواخوری سلول خود را ترک کند و از امکان هواخوری نوبتی خود استفاده کند.
تاکنون مسوولین و مقامات جمهوری اسلامی ایران هیچ واکنشی به این خبر نشان ندادهاند و این در حالی است که وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا نیز پیرامون آزادی سعید عابدینی و امیر رضا حکمتی دو شهروند آمریکایی ایرانی تبار، زندانی در ایران گفته است در صورت نیاز ما هیچ ابایی از افزایش فشار بر ایران نخواهیم داشت، خواه در ارتباط با وضعیت بد حقوق بشر و حمایت از تروریسم، خواه دشمنی با اسراییل و یا زندانی کردن فعالان سیاسی.

هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر