علی خامنهای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، بار دیگر تاکید کرد که رابطه و مذاکره با آمریکا "بجز در موارد خاصی، برای جمهوری اسلامی نه تنها هیچ نفعی ندارد بلکه ضرر هم دارد".
علی خامنه ای، که در جمع وزیر، سفیران و مدیران ارشد وزارت امور خارجه سخن میگفت افزود: "رابطه با آمریکا و مذاکره با این کشور به جز در موارد خاصی برای جمهوری اسلامی نه تنها هیچ نفعی ندارد بلکه ضرر هم دارد و کدام عاقلی است که دنبال کار بی منفعت برود."
وی گفت: "از ارتباطات یک سال گذشته با آمریکاییها، "نه تنها فایدهای عاید نشد بلکه لحن آمریکاییها تندتر و اهانتآمیزتر شد و توقعات طلبکارانهی بیشتری را در جلسات مذاکرات و در تریبونهای عمومی بیان کردند".
به گفته وی، جمهوری اسلامی با همه دنیا تعامل و گفتگو می کند، اما در این میان "دو استثنا وجود دارد، یکی اسراییل و دیگری آمریکا".
رهبر جمهوری اسلامی با این حال گفت که ادامهی مذاکرات هستهای را "منع" نمیکند و به گفته او "کاری که دکتر ظریف و دوستانشان شروع کردند و تا امروز هم خوب پیش رفتند دنبال میشود".
خامنهای با بیان اینکه عدهای اینجور وانمود میکردند که اگر با آمریکاییها دور میز مذاکره بنشینیم بسیاری از مشکلات حل میشود افزود: "البته ما میدانستیم اینجور نیست اما قضایای یک سال اخیر برای چندمین بار این واقعیت را اثبات کرد". وی تاکید کرد که در نتیجه این مذاکرات "در مجموع معلوم شد که مذاکره با آمریکا برخلاف تصورات برخی ها، به هیچ چیز کمک نمی کند".
خامنه ای در توصیف آنچه ضررهای ناشی از مذاکره با آمریکا خوانده، گفت: "این کار ما را در افکار عمومی ملت ها و دولت ها به تذبذب متهم می کند و غربی ها با تبلیغات عظیم خودشان، جمهوری اسلامی را دچار انفعال و دوگانگی جلوه می دهند."
این در حالی ست که گفته های علی خامنه ای، تفاوت اساسی با اظهارات چند ماه اخیر او در حمایت از ادامه مذاکرات اتمی در عین بدبینی به آمریکا ندارد. او در سخنرانی امروز بار دیگر از آنچه که "نرمش قهرمانانه" خوانده، دفاع کرده است.
علی خامنه ای، که در جمع وزیر، سفیران و مدیران ارشد وزارت امور خارجه سخن میگفت افزود: "رابطه با آمریکا و مذاکره با این کشور به جز در موارد خاصی برای جمهوری اسلامی نه تنها هیچ نفعی ندارد بلکه ضرر هم دارد و کدام عاقلی است که دنبال کار بی منفعت برود."
وی گفت: "از ارتباطات یک سال گذشته با آمریکاییها، "نه تنها فایدهای عاید نشد بلکه لحن آمریکاییها تندتر و اهانتآمیزتر شد و توقعات طلبکارانهی بیشتری را در جلسات مذاکرات و در تریبونهای عمومی بیان کردند".
به گفته وی، جمهوری اسلامی با همه دنیا تعامل و گفتگو می کند، اما در این میان "دو استثنا وجود دارد، یکی اسراییل و دیگری آمریکا".
رهبر جمهوری اسلامی با این حال گفت که ادامهی مذاکرات هستهای را "منع" نمیکند و به گفته او "کاری که دکتر ظریف و دوستانشان شروع کردند و تا امروز هم خوب پیش رفتند دنبال میشود".
خامنهای با بیان اینکه عدهای اینجور وانمود میکردند که اگر با آمریکاییها دور میز مذاکره بنشینیم بسیاری از مشکلات حل میشود افزود: "البته ما میدانستیم اینجور نیست اما قضایای یک سال اخیر برای چندمین بار این واقعیت را اثبات کرد". وی تاکید کرد که در نتیجه این مذاکرات "در مجموع معلوم شد که مذاکره با آمریکا برخلاف تصورات برخی ها، به هیچ چیز کمک نمی کند".
خامنه ای در توصیف آنچه ضررهای ناشی از مذاکره با آمریکا خوانده، گفت: "این کار ما را در افکار عمومی ملت ها و دولت ها به تذبذب متهم می کند و غربی ها با تبلیغات عظیم خودشان، جمهوری اسلامی را دچار انفعال و دوگانگی جلوه می دهند."
این در حالی ست که گفته های علی خامنه ای، تفاوت اساسی با اظهارات چند ماه اخیر او در حمایت از ادامه مذاکرات اتمی در عین بدبینی به آمریکا ندارد. او در سخنرانی امروز بار دیگر از آنچه که "نرمش قهرمانانه" خوانده، دفاع کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر