۱۳۹۳ مرداد ۱۴, سه‌شنبه

پیدا شدن جسد بی جان سردبیر خبرگزاری هرانا در ترکیه


 

پیدا شدن جسد بی جان سردبیر خبرگزاری هرانا در ترکیه
توسط مهرداد مقدسی
http://www.radioshahrvand.com/
صبح سه‌شنبه، چهاردهم مرداد ماه (پنجم آگوست) جسد بی جان، اسفندیار بهارمس، سردبیر خبرگزاری هرانا (HRA) که همه او را با نام سید جمال حسینی می شناختند، پشت میز دفتر کارش در منزل وی در ترکیه ، در حالی که ساعاتی پیش جان داده بود توسط پلیس پیدا شد.
هرانا نام ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران و زیرشاخه واحد آمار، نشر و آثار این مجموعه است. این خبرگزاری، به عنوان اولین خبرگزاری تخصصی حقوق بشر در ایران از اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۸ کار خود را آغاز کرده است.
این تشکل حقوق بشری به پوشش اخبار زندانیان سیاسی، کارگران، زنان و کودکان، دانشجویان، اقلییت‌های قومی و مذهبی و مواردی از این دست مبادرت می‌نماید.
خبرگزاری هرانا بیش از ۱۸ بار از سوی کمیته فیلترینگ جمهوری اسلامی مسدود شده است. این خبرگزاری به همراه سایر وب سایت‌های مرتبط با مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در اسفند ماه سال ۱۳۸۸ ارتش سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت.
جمال حسینی ۳۴سال داشت و از بنیانگذاران مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران و نیز مسوول هماهنگی این تشکل بود. وی نقش بسیار برجسته‌ای در پیدایش، رشد و تداوم فعالیت این تشکل در تمامی سالهای فعالیت آن برعهده داشت.
جمال حسینی که سال‌ها از عوارض شرایط تحمیلی بعنوان یک پناهنده سیاسی و کمبود رسیدگی و امکانات پزشکی در رنج بود هیچگاه اجازه نداد مشکلات یادشده مانعی در مسیر فعالیت‌های انسان دوستانه و آرمانهای والای او شود و در آخر نیز درحال نوشتن آخرین گزارش‌های خود و در حین کار جان خود را از دست داد.
مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در راه پر فراز و نشیبی که طی کرده و به ویژه در روزهای دشوار کنونی همواره آقای حسینی را چونان نیرویی صادق، پاکباز و در ‌‌‌‌نهایت از خودگذشتگی در کنار خود داشت و از حضور ارزشمند وی بهره‌مند بود. وی در پی گیری حقوق از دست رفته هم میهنمانمان روز از شب نمی‌شناخت و به این دلیل نیز همواره آماج تهدید‌ها و تخریب‌های دستگاه امنیتی بود.

هیچ نظری موجود نیست: