۱۳۹۳ مرداد ۳۰, پنجشنبه

برخورد نیروهای پلیس با کارگران اعتصابی معدن آهن بافق

برخورد نیروهای پلیس با کارگران اعتصابی معدن آهن بافق
http://www.radioshahrvand.com/
توسط : مهرداد مقدسی
 به دنبال اعتصاب گارگران معدن سنگ آهن بافق در استان یزد روز چهارشنبه۲۰ آگوست ۲۰۱۴ ماموران پلیس به محل تجمع این کارگران وارد شده و اقدام به دستگیری تعدادی از اعتصاب کنندگان کرد.
این اقدام نیروهای امنیتی در حالی صورت گرفت که یک روز قبل یعنی سه شنبه نیروهای امنیتی دو تن از کارگران را به نام های نامهای امیر حسین کارگران و علی صابری بازداشت کرده بودند.
کارگران در پی این بازداشت‌ها، از ساعت ۱۰ سه شنبه شب تولید را متوقف کرده و دست از کار کشیده‌اند.
یک کارگر معدن بافق گفت: پلیس به قصد متفرق کردن تحصن کنندگان و بازداشت ۱۶ کارگری که پس از اطلاع از صدور حکم بازداشت‌شدگان به معدن پناه آورده بودند، در معدن مستقر شده است.
پنج هزار کارگر شاغل این معدن طی یک اعتراض صنفی، در واکنش به عرضه ۲۸/۵ درصد از سهام معدن بافق، در فرابورس به قصد خصوصی سازی معدن، از ۲۷ اردیبهشت تا ۴ تیر به مدت ۳۹ روز تحصن کرده و خواهان واگذاری این سهام به کارگران و پرسنل معدن بافق شده بودند.
دخالت نیروهای نظامی در حالی صورت گرفته است که ربیعی، وزیر کار در جریان سفر چهارشنبه هفته گذشته (۲۲ مرداد) به بافق و بازدید از معدن گفت:" اگر تحصن پیشین کارگران ۳۳۹ روز هم ادامه پیدا می‌کرد اجازه نمی‌دادم مویی از سر کارگر‌ها کم شود

هیچ نظری موجود نیست: