http://www.radioshahrvand.com/
توسط : مهرداد مقدسی
امروز پنجشنبه ( ۷ اوت ) مذاکرات دو جانبه ايران و آمريکا در ژنو آغاز شد.
در همین راستا عباس عراقچی و مجید تخت روانچی، اعضای تیم مذاکره کننده ایران و ويليام برنز معاون ارشد وزير خارجه امريکا و وندی شرمن مدير کل سياسی وزارت خارجه امريکا از سوی آمريکا در ژنو دیدار کردند.
بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، نمایندگان آمریکا به سرپرستی ویلیام برنز، معاون وزارت خارجه آمریکا و جک سالیوان، مشاور امنیت ملی جو بایدن، معاون رییس جمهوری آمریکا نیز حضور خواهند داشت.
ایران و طرفهای گفتوگو در مورد مذاکرات هسته ای، با پايان مهلت شش ماهه پس از توافق موقت، به نتيجه رسيدند تا مذاکرات را برای چهار ماه ديگر ادامه دهند.
این در حالی است که عباس عراقچی روز پنجشنبه ( ۹ مرداد / ۳۱ ژوییه ) گفت: در مذاکرات هستهای تاکنون توافقی حاصل نشده و "در موضوعاتی همچون اراک و فردو اختلافات همچنان باقی است".
یکی از جمله مهمترين موضوعات مورد اختلاف بين طرفها ظرفيت غنیسازی عنوان شده است و آنها در تلاشند تا در اين مورد در متن توافق نهايی به نتيجه مشترکی برسند.
مذاکرات هسته ای در ایران مورد انتقاد گروهی از اصول گرایان و گروه های تندرو نیز می باشد از جمله گروهی از نمايندگان و مقامات در ايران به دولت در مورد گفتوگوها هشدار دادهاند، عليرضا زاکانی، از جمله اين افراد است که شنبه گذشته ادعا کرده بود در مرکز غنیسازی فردو تغيير ساختار صورت گرفته است.
این گفتگو ها در آمريکا نيز مخالفانی دارد از جمله گروهی از نمايندگان جمهوری خواه خواستار آن شدهاند که هرگونه توافقی از سوی دولت برای بررسی و پذيرش نهايی به کنگره ارایه شود. هرچند به نظر نمیرسد اين موضوع در سنای آن کشور تصويب شود.
در آخرین خبرها، وزارت خارجه آمریکا گفته است که رایزنی دو طرف در زمینه مذاکرات ۵+۱ با ایران به رهبری کاترین اشتون است.
در همین راستا عباس عراقچی و مجید تخت روانچی، اعضای تیم مذاکره کننده ایران و ويليام برنز معاون ارشد وزير خارجه امريکا و وندی شرمن مدير کل سياسی وزارت خارجه امريکا از سوی آمريکا در ژنو دیدار کردند.
بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، نمایندگان آمریکا به سرپرستی ویلیام برنز، معاون وزارت خارجه آمریکا و جک سالیوان، مشاور امنیت ملی جو بایدن، معاون رییس جمهوری آمریکا نیز حضور خواهند داشت.
ایران و طرفهای گفتوگو در مورد مذاکرات هسته ای، با پايان مهلت شش ماهه پس از توافق موقت، به نتيجه رسيدند تا مذاکرات را برای چهار ماه ديگر ادامه دهند.
این در حالی است که عباس عراقچی روز پنجشنبه ( ۹ مرداد / ۳۱ ژوییه ) گفت: در مذاکرات هستهای تاکنون توافقی حاصل نشده و "در موضوعاتی همچون اراک و فردو اختلافات همچنان باقی است".
یکی از جمله مهمترين موضوعات مورد اختلاف بين طرفها ظرفيت غنیسازی عنوان شده است و آنها در تلاشند تا در اين مورد در متن توافق نهايی به نتيجه مشترکی برسند.
مذاکرات هسته ای در ایران مورد انتقاد گروهی از اصول گرایان و گروه های تندرو نیز می باشد از جمله گروهی از نمايندگان و مقامات در ايران به دولت در مورد گفتوگوها هشدار دادهاند، عليرضا زاکانی، از جمله اين افراد است که شنبه گذشته ادعا کرده بود در مرکز غنیسازی فردو تغيير ساختار صورت گرفته است.
این گفتگو ها در آمريکا نيز مخالفانی دارد از جمله گروهی از نمايندگان جمهوری خواه خواستار آن شدهاند که هرگونه توافقی از سوی دولت برای بررسی و پذيرش نهايی به کنگره ارایه شود. هرچند به نظر نمیرسد اين موضوع در سنای آن کشور تصويب شود.
در آخرین خبرها، وزارت خارجه آمریکا گفته است که رایزنی دو طرف در زمینه مذاکرات ۵+۱ با ایران به رهبری کاترین اشتون است.

هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر