۱۳۹۳ شهریور ۳, دوشنبه

فرمانده یگان ویژه از راه‌اندازی یگان ضداغتشاش زنان در تهران خبر داد


                                        فرمانده یگان ویژه از راه‌اندازی یگان ضداغتشاش زنان در تهران خبر داد
http://www.radioshahrvand.com/
نوشته شده توسط  
فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی از "راه‌اندازی واحد ضداغتشاش زنان در تهران" خبر داده‌است. 
حسن کرمی فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی، ضمن اعلام خبر "تشکیل واحد ضداغتشاش زنان در تهران" گفته‌است: "در تهران واحد ضد اغتشاش زنان راه‌اندازی شده که عمده افراد تشکیل دهنده این یگان، "افتخاری" ولی اعضای اصلی از کادر نیروی انتظامی هستند".
به گفته فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی "بدنه اصلی واحد ضد اغتشاش زنان در حد یک گردان و حدود ۵۰۰ نفر در تهران به صورت آزمایشی" راه‌اندازی شده‌است و "آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند".
به گفته حسن کرمی، "کار اطلاعاتی، بازجویی و تخلیه محل تجمع اعتراضات اجتماعی بانوان از عمده فعالیت‌های پلیس افتخاری است" و "واحد ضد اغتشاش زنان" برای مثال در صورت برگزاری "تجمع تعدادی از کارکنان زن فلان شرکت به دلیل عدم پرداخت حقوق" نیز وارد عمل می‌شود.
فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی افزود: "ما هیچ اغتشاشی از فتنه ۸۸ به شکل معارض با نظام نداشته‌ایم البته اعتراضات صنفی یا کارگری و یا بر سر موضوعات آب و گاز یا موضوع یک سریال همچون "سرزمین کهن" بوده که در واقع اعتراض به حاکمیت و نظام نبوده و ما هم برای احتیاط حضور یافته‌ایم و در واقع درگیری جدی را غیر از مساله آب در اصفهان نداشتیم.
کرمی در بخش دیگری از سخنانش به نحوه عملکرد نیروهای "نوپو" اشاره کرده و گفته است: "وقتی تجمع وارد خشونت شد، وارد عمل می‌شویم. البته ما نمی‌توانیم منتظر بمانیم که اغتشاش تبدیل به بحران، آتش‌سوزی و درگیری شود و سپس وارد عمل شویم چرا که کنترل از دست خارج خواهد شد لذا ما از همان ابتدا، با اطلاع از خبر در مرحله پیش‌بینی قرار می‌گیریم و در حالت احتیاط قرار گرفته ولی حضور فیزیکی نمی‌یابیم"
وی با اشاره به لباس‌های نیروهای "نوپو" اظهار داشته که برای محل‌هایی مانند ورزشگاه‌ها این نیروها با لباس مبدل وارد می‌شوند چرا که به گفته وی "باید فضای امنیتی را از ورزشگاه‌ها دور کرد". 
حسن کرمی که تا سال ۱۳۹۱ فرمانده نیروی انتظامی اصفهان بود، پس از انتقال به تهران، و فرماندهی "نوپو" را بر عهده گرفت. او واژه "نوپو" را مخفف "نیروهای ویژه پاسدار ولایت" معرفی کرده است، هرچند پیش از این ادعا می‌شد که این یگان در حقیقت "نیروهای ویژه پاد وحشت" یا "ضد وحشت" هستند.

هیچ نظری موجود نیست: