http://www.radioshahrvand.com/
توسط : مهرداد مقدسی
خبرنگاران آمریکایی دستگیر شده در ایران همچنان در بازداشت به سر می برند،این در حالی است که غلامحسین اسماعیلی رییس دادگستری تهران ده روز پیش گفته بود که پرونده دستگیر شدگان در مرحله تحقیقات مقدماتی است و این افراد در معرض بررسیهای فنی و بازجویی قرار دارند.
در همین راستا، دوشنبه ۱۳ مرداد (۴ اوت) سازمان بسیج حقوقدانان" از صادق لاریجانی رییس قوه قضاییه ایران خواست که در صورتی که خبرنگاران آمریکایی دستگیر شده در ایران جاسوس باشند به "اشد مجازات محکوم" شوند.
اشد مجازات بر اساس قوانین جاری از دیدگاه این سازمان برای جاسوسی، قتل در نظر گرفته می شود.
در بیانیه این تشکل با استناد به منابع شیعه تاکید شده است که جاسوسان کافر حربی و واجب القتل هستند و طبق قوانین ایران هم مجازات "همکاری با دول بیگانه علیه جمهوری اسلامی" اعدام می باشد.
جیسون رضاییان ۳۸ ساله است و از حدود دو سال پیش به عنوان خبرنگار واشنگتنپست در تهران فعالیت می کرده است. یگانه صالحی، خبرنگار روزنامه نشنال مستقر در امارات متحده عربی است.
این دو نفر که زن و شوهر نیز می باشند به همراه دو تبعه دیگر آمریکا که به عنوان عکاس-خبرنگار در ایران فعالیت میکردند بازداشت شدند
بسیج حقوقدانان، طی این بیانیه از لایجانی رییس قوه قضاییه خواسته است تا جهت ایجاد امنیت روانی و اطلاعاتی در سطح کشور و جلوگیری از دستاندازی بیشتر دول استعمارگر غربی دستور به رسیدگی دقیق به پرونده را بدهد.

هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر