۱۳۹۳ شهریور ۶, پنجشنبه

موج جدید سرکوب فعالان سیاسی و مدنی توسط وزارت اطلاعات



موج جدید سرکوب فعالان سیاسی و مدنی توسط وزارت اطلاعات
http://www.radioshahrvand.com/
توسط : مهرداد مقدسی
بر اساس گزارش برخی سایت ها وخبر گزاری های نزدیک به اصلاح طلبان ایران، فعالان حوضه های مدنی و سیاسی ایران به تازگی مورد حمله واقع شده و در موارد زیادی از دستگیر شدگان خواسته می شود در اعتراف های واهی به اتهامات انجام نشده در جهت تخریب برخی شخصیت ها شرکت کنند.
همچنین بسیاری از این فعالان در حرکت اخیر وزارت اطلاعات به دادگاه ها و مراکز زیر نظر این وزارتخانه احضار شده اند.
عمده این افراد از حامیان حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ و فعالان ستادهای انتخاباتی او عنوان شده‌اند که هنوز در فعالیت‌های خود به حمایت و تقویت دولت می پردازند.
در گزارش های این سایت ها و خبرگزاری ها آمده است که: از سوی بازوی امنیتی دولت زیر فشار قرار گرفته‌اند تا به اتهامات واهی اعتراف کنند و یا به همکاری با نیروهای امنیتی تن دهند و برخی از این افراد به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.
اطلاع رسانی درباره حادثه بند ۳۵۰ اوین، معروف به پنجشنبه سیاه از جمله اتهاماتی که در موارد بازجویی آنها مطرح شده است.
همچنین اعتراض به بازداشت خبرنگاران، ارتباط با رسانه‌های اصلاح طلب و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مجازی از دیگر اتهامات این افراد بوده است.
بازجویی و مصاحبه های انجام شده شدید و همراه با تهدیدهای غیر عادی بوده و از جمله به برخی از آنها گفته شده که اگر نزدیکان و حتی خانواده خود را از این احضارها مطلع کنند، باید منتظرعواقب غیر قابل پیش بینی، بازداشت‌های ناگهانی و حکم‌های طولانی مدت باشند.
بنا بر تجارب شخصی کنشگران سیاسی و مدنی در ایران و سابقه عملکرد ماموران اطلاعات در برخورد با آنان این عملکرد وزارت اطلاعات بسیار فراتر از برخوردهای شخصی و خودسرانه است و نشانگر موج جدیدی از سرکوب حامیان دولت تدبیر و امید را در خود دارد.
این در حالی است که محمود علوی، وزیر اطلاعات بر حمایت خود از سیاست‌های حسن روحانی تاکید دارد و نسبت به فشارهای خارجی به بدنه دولت معترض است.
وی هفته گذشته از انتشار دروغ، افترا و تهمت نسبت به رییس‌جمهوری و وزرای دولت به شدت انتقاد کرده و گفته است:"اوایل انقلاب، منافقان برای اهداف سیاسی خود علیه انقلابیون دروغ می‌گفتند، تهمت می‌زدند و حتی شهید بهشتی را آمریکایی خطاب می‌کردند".
در همین راستا تعدادی از نمایندگان مجلس از جمله حمید رسایی، مهدی کوچک‌زاده، مرتضی آقاتهرانی، اسماعیل کوثری، محمود نبویان، جواد کریمی قدوسی ، مهرداد بذرپاش و زهره طبیب‌زاده اکنون خواستار توضیح وزیر اطلاعات درباره اقدامات این وزارتخانه در زمینه برخورد با مصادیق تهدیدات امنیت ملی شده‌اند.
علی خامنه ای در سخنان اخیر خود با نمایندگان دولت ازجمله حسن روحانی با حمایت ضمنی از دولت تاکید کرد خط قرمز، در اجرای سیاست های دولت مقابله با فتنه است.

هیچ نظری موجود نیست: