۱۳۹۳ تیر ۳۰, دوشنبه

اجرای حکم شلاق برای ۵ روزه خوار در کرمانشاه


اجرای حکم شلاق برای ۵ روزه خوار در کرمانشاه
http://www.radioshahrvand.com/
توسط : مهرداد مقدسی
به گفته معاون دادستان استان کرمانشاه در روز دوشنبه، ۳۰ تیر،حکم شلاق برای پنج شهروند متهم به روزه خواری در کرمانشاه صادر و در انظارعموم اجرا شد.
علی اشرف کرمی، معاون دادستان و سرپرست اجرای احکام دادگستری استان کرمانشاه گفت: "این پنج نفر در ملاءعام اقدام به روزه خواری کرده اند و حکم شلاق در مورد آن‌ها و در چهار نقطه از شهر کرمانشاه اجرا شد".
۲ نفر از محکومین در چهار راه نوبهار، ۱ نفر در میدان آزادی، ۱ نفر در میدان فردوسی و ۱ نفر در چهار راه مطهری مسکن این شهر شلاق زده شدند.
این در حالی است که احمد علی گودرزی، فرمانده انتظامی استان فارس، نیز روز ۲۱ تیر با بیان نام اختصاری دو نفر از شهروندان اعلام کرده بود که آنان به اتهام تظاهر به روزه خواری به ۸۰ ضربه شلاق محکوم شده‌اند و این حکم درباره آنان اجرا شده است.
در روزهای آغازین ماه رمضان فرماندهان نیروی انتظامی در استان‌های مختلف ایران از برخورد با روزه خواری خبر داده بودند.
با مروری به قوانین جاریه در این مورد تنها می توان به این نکته اشاره نمود که هر کس به طور علنی در انظار و اماکن عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی کند به حبس از ۱۰ روز تا دو ماه یا تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد می توان دریافت که در قانون مجازات اسلامی به مجازات روزه‌خواری در ملا عام اشاره نشده است اما بر اساس گزارش‌ها قضات اسلامی به این بخش از قانون مجازات اسلامی استناد می‌کنند که تظاهر به هر عمل حرامی در انظار عمومی، جرم است.

هیچ نظری موجود نیست: