جناب آقای بانكی مون دبير كل محترم سازمان ملل متحد
سركار خانم ناوی پيلای كميساری عالی حقوق بشر
جناب آقای احمد شهيد گزارشگر ويژه حقوق بشر در ايران
با سلام و احترام
به استحضار می رسانم كه در نوامبر سال ۲۰۰۳ در خيابان دستگير شدم و پس از تحمل ۱۰۹ روز در يكی از سلول های انفرادی بند 2- الف سپاه پاسداران مستقر در زندان اوين به بند عمومی منتقل شدم.
با تشكيل پرونده شماره 83 /7232 /ط د به اتهام تشكيل گروه جنبش آزادی ايرانيان، نوشتن و انتشار مانيفست تغيير حكومت و همكاری در تهيه فيلم مستند، ايران ممنوع ( Iran Forbiden)، در ماه مارس ۲۰۰۵پس از يك جلسه ۵۰ دقيقه ای نهايتا به ده سال حبس قطعی محكوم شدم و بطور رسمی روز ترخيص از زندان از سوی مقامات قضايی رژيم برای ۹ سپتامبر ۲۰۱۳ تقويم شد.
جناب آقای احمد شهيد گزارشگر ويژه حقوق بشر در ايران
با سلام و احترام
به استحضار می رسانم كه در نوامبر سال ۲۰۰۳ در خيابان دستگير شدم و پس از تحمل ۱۰۹ روز در يكی از سلول های انفرادی بند 2- الف سپاه پاسداران مستقر در زندان اوين به بند عمومی منتقل شدم.
با تشكيل پرونده شماره 83 /7232 /ط د به اتهام تشكيل گروه جنبش آزادی ايرانيان، نوشتن و انتشار مانيفست تغيير حكومت و همكاری در تهيه فيلم مستند، ايران ممنوع ( Iran Forbiden)، در ماه مارس ۲۰۰۵پس از يك جلسه ۵۰ دقيقه ای نهايتا به ده سال حبس قطعی محكوم شدم و بطور رسمی روز ترخيص از زندان از سوی مقامات قضايی رژيم برای ۹ سپتامبر ۲۰۱۳ تقويم شد.
از آن زمان تا كنون بهانه تشكيل دو پرونده ديگر توسط وزارت اطلاعات رژيم به شماره های 19217192/ط دشعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران و 144/1/910186 شعبه يك دادگاه انقلاب كرج و ضمن امتناع غير قانونی از پذيرش قرارهای صادره از سوی دادسرای انقلاب به ترتيب به ميزان های ۵ ميليون تومان و ۱۵ ميليون تومان كه در عرف قضايی كشور مبالغ بسيار ناچيزی هستند به بندرعباس تبعيد و در زندان مركزی همچنان نگهداری شده ام .
پس از تحمل ۱۱سال حبس در اوایل ماه ژوئن۲۰۱۴ از طريق وكيل خبر دار شدم كه بابت پرونده اول به اتهام توهين به رهبری- شيخ علی خامنه ای - پس از يك جلسه دادگاه ۲۰ دقيقه ای كه با حضور اينجانب تشكيل شد به دو سال حبس تعذيری محكوم شده ام. هفته گذشته نيز طی يك تماس تلفنی با وكيل خبردار شدم كه بابت پرونده دوم به اتهام محاربه به اعدام محكوم شده ام.
پس از تحمل ۱۱سال حبس در اوایل ماه ژوئن۲۰۱۴ از طريق وكيل خبر دار شدم كه بابت پرونده اول به اتهام توهين به رهبری- شيخ علی خامنه ای - پس از يك جلسه دادگاه ۲۰ دقيقه ای كه با حضور اينجانب تشكيل شد به دو سال حبس تعذيری محكوم شده ام. هفته گذشته نيز طی يك تماس تلفنی با وكيل خبردار شدم كه بابت پرونده دوم به اتهام محاربه به اعدام محكوم شده ام.
اين در حالی است كه تا كنون قاضی صادر كننده رای را نديده ام و هرگز به جلسه رسيدگی در شهرستان كرج احضار نشده ام؟! و هيچ يك از آرای صادره نيز به اينجانب ابلاغ قانونی نگرديده است.
به اطلاع می رسانم كه در اواخر دوره حبس و نيز پس از اتمام دوره حبس بويژه در مدت ۵ ماهی كه بصورت انفرادی در سويت شماره ۵ زندان بندرعباس نگهداری می شدم . بارها توسط نيروهای امنيتی سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات بازديد و مورد اين پرسش قرار گرفتم كه آيا حاضرم پس از استخراج از زندان به خارج از كشور بروم؟
ولی چون هر بار با جواب منفی من روبرو شدند ترتيباتی اتخاذ نمودند تا اين آرای ظالمان بر عليه اينجانب صادر گردد.
اينك نيز به صراحت اعلام می دارم كه هر سه پرونده فوق كه منتهی به صدور حكم ظالمانه شده اند در تضاد آشكار با منشور سازمان ملل متحد، مغاير با عرف رايج جهانی و حتي برخلاف اصول قانون اساسی رژيم و قوانين موضوعه كشور است. لذا انتظار دارم كه بعنوان مشتی نمونه خروار از سوی حقوقدانان بی طرف بين المللی مورد رسيدگی دقيق قرار گيرد تا باری ديگر عمق رفتار غير انسانی و نيز تناقض های فاحش در كردار و گفتار باند بربر منش حاكم بر تهران به وضوح تمام اثبات گردد.
به اطلاع می رسانم كه در اواخر دوره حبس و نيز پس از اتمام دوره حبس بويژه در مدت ۵ ماهی كه بصورت انفرادی در سويت شماره ۵ زندان بندرعباس نگهداری می شدم . بارها توسط نيروهای امنيتی سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات بازديد و مورد اين پرسش قرار گرفتم كه آيا حاضرم پس از استخراج از زندان به خارج از كشور بروم؟
ولی چون هر بار با جواب منفی من روبرو شدند ترتيباتی اتخاذ نمودند تا اين آرای ظالمان بر عليه اينجانب صادر گردد.
اينك نيز به صراحت اعلام می دارم كه هر سه پرونده فوق كه منتهی به صدور حكم ظالمانه شده اند در تضاد آشكار با منشور سازمان ملل متحد، مغاير با عرف رايج جهانی و حتي برخلاف اصول قانون اساسی رژيم و قوانين موضوعه كشور است. لذا انتظار دارم كه بعنوان مشتی نمونه خروار از سوی حقوقدانان بی طرف بين المللی مورد رسيدگی دقيق قرار گيرد تا باری ديگر عمق رفتار غير انسانی و نيز تناقض های فاحش در كردار و گفتار باند بربر منش حاكم بر تهران به وضوح تمام اثبات گردد.
ارژنگ داودی . معلم ، شاعر نويسنده- زندانی سياسی در تبعيد
زندان بندر عباس ۳۱ تيرماه ۱۳۹۳
زندان بندر عباس ۳۱ تيرماه ۱۳۹۳

هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر