http://www.radioshahrvand.com/
محمدجواد لاریجانی مدیر حقوق بشری قوه قضاییه جمهوری اسلامی ۱۴ تیرماه در نامهای رسمی به سازمان ملل، گزارش گر ویژه این سازمان در امور ایران را مورد سرزنش قرار داده و درخواست ناوی پیلای را غرضورزی، جانبداری و رفتار غیرحرفهای خوانده است.
این نامه تنها دو روز پس از آن منتشر میشود که خانم پیلای کمیسر حقوق بشر سازمان ملل در بیانیهای رسمی از طرفین مذاکرات اتمی جاری در شهر وین خواست که در این گفتوگوها مساله حقوق بشر در ایران را نیز لحاظ کنند.
پیش تراحمد شهید به عنوان گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشری ایران انتخاب شده بود و از آن زمان تاکنون همواره هدف حمله رهبران جمهوری اسلامی بوده و هنوز به وی اجازه سفر به ایران داده نشده است.
شهید از جمله در گزارشی که در پایان سال ۹۰ منتشر کرد، از وضعیت حقوق بشر در ایران ابراز نگرانی و اعلام کرد که بر اساس اطلاعاتی که جمع کرده است به نظر میرسد "الگوی خیرهکنندهای از نقض حقوق اساسی تضمین شده در قوانین بینالمللی" در ایران وجود دارد.
لاریجانی چندی پیش در نامه ای، احمد شهید را آدم بیربط و بیتعهدی خواند و او را متهم کرد که کمترین معیارهای استقلال، بیطرفی و عدالت را رعایت نمیکند.
این مقام قضایی ایران در بخشی از این نامه میگوید که: "مسیری که احمد شهید در پیش گرفته کاملا با مسوولیت وی به عنوان گزارش گر بیطرف، حرفهای و مستقل در تناقض است".
این در حالی است که دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ایران چندین بار هدف گزارشهای منفی احمد شهید بوده است.
لاریجانی در مقابل گفت: "آقای شهید بیانیههای خود را بر مبنای اغراض سیاسی صادر کرده و وبلاگ شخصی خود را به مکانی برای تبلیغات سیاسی تبدیل کرده است.
وی در نامه خود از ناوی پیلای، کمیسر حقوق بشر سازمان ملل خواسته است که در این فرآیند مخرب و غیرسازنده بازنگری کند.
تاکنون چندین بار لاریجانی با ادبیاتی نه در حد یک دیپلمات، گزارش گر سازمان ملل متحده را خطاب قرار داده است به طور مثال در خردادماه سال جاری نیز احمد شهید را "بیصلاحیت" و گزارشهای او از وضعیت حقوق بشر در ایران را "بیاعتبار و تهاجمی" توصیف کرده بود.
پیش تراحمد شهید به عنوان گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشری ایران انتخاب شده بود و از آن زمان تاکنون همواره هدف حمله رهبران جمهوری اسلامی بوده و هنوز به وی اجازه سفر به ایران داده نشده است.
شهید از جمله در گزارشی که در پایان سال ۹۰ منتشر کرد، از وضعیت حقوق بشر در ایران ابراز نگرانی و اعلام کرد که بر اساس اطلاعاتی که جمع کرده است به نظر میرسد "الگوی خیرهکنندهای از نقض حقوق اساسی تضمین شده در قوانین بینالمللی" در ایران وجود دارد.
لاریجانی چندی پیش در نامه ای، احمد شهید را آدم بیربط و بیتعهدی خواند و او را متهم کرد که کمترین معیارهای استقلال، بیطرفی و عدالت را رعایت نمیکند.
این مقام قضایی ایران در بخشی از این نامه میگوید که: "مسیری که احمد شهید در پیش گرفته کاملا با مسوولیت وی به عنوان گزارش گر بیطرف، حرفهای و مستقل در تناقض است".
این در حالی است که دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ایران چندین بار هدف گزارشهای منفی احمد شهید بوده است.
لاریجانی در مقابل گفت: "آقای شهید بیانیههای خود را بر مبنای اغراض سیاسی صادر کرده و وبلاگ شخصی خود را به مکانی برای تبلیغات سیاسی تبدیل کرده است.
وی در نامه خود از ناوی پیلای، کمیسر حقوق بشر سازمان ملل خواسته است که در این فرآیند مخرب و غیرسازنده بازنگری کند.
تاکنون چندین بار لاریجانی با ادبیاتی نه در حد یک دیپلمات، گزارش گر سازمان ملل متحده را خطاب قرار داده است به طور مثال در خردادماه سال جاری نیز احمد شهید را "بیصلاحیت" و گزارشهای او از وضعیت حقوق بشر در ایران را "بیاعتبار و تهاجمی" توصیف کرده بود.

هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر