نوشته شده توسط مژگان حاصلی
http://www.radioshahrvand.com/
در نماز جمعه این هفته محمدباقر قالیباف، شهردار تهران پیش از خطبهی نماز در طی سخنرانی خود تمام قد به دفاع از بخشنامه تفکیک جنسیتی در شهرداری پرداخت.
پس از درز خبر مربوط به بخشنامه محرمانه شهرداری تهران در ارتباط با تفکیک جنسیتی که در آن همهی مدیرهای ارشد و ردهی میانی شهرداری تهران موظف شده اند که تنها از کارمندان مرد برای سمتهای منشیگری، ماشیننویس، مسوول دفتر و مسئول پیگیری استفاده کنند.
شهردار تهران در واکنش به اعتراض هایی که بعد از درز این بخشنامه در سایت های خبری و شبکه های اجتماعی منتشر شده است در نماز جمعه ۲۷ تیرماه اعلام کرد که "غیرت دینی" شان اجازه نمی دهد که زن ساعات بیشتری از روز را با نامحرم بگذراند.
محمدباقر قالیباف که از شخصیت های نزدیک به علی خامنه ای است در واکنش جدی خود رسانه های فارسی زبان خارج از کشور را متهم کرد.
قالیباف اظهار کرد که منظور از تفکیک جنسیتی نیز این بوده تا کارمندان زن و مرد را در محیط های جداگانه مشغول به کار نمود تا تماس و ارتباط آنان با نامحرمان محدود و اندک شود وی در این ارتباط گفت: "ما غیرت دینی داریم. نباید اجازه بدهیم یک خانم در طول وقت اداری و طی روزها و ماهها ساعتهای تماس و معاشرتاش با نامحرمان بیشتر از محرم و شوهر و فرزندش باشد."
فضای اجتماعی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران و روشن شدن نافرجامی وعده های روحانی بر فشارهای عقیدتی بر حضور زنان در جامعه افزوده و با تلاشی همه جانبه در عرصه های گوناگون متوسل به زور و تهدید در این باره شده است.
دستورالعمل های گوناگونی که بیشتر بر افزایش محدویت ها و فشار بر آزادی زنان در جامعه تکیه دارد یکپارچه و هم زمان قدرت مضاعف گرفته اند تا به بهانه توجه به منزلت زن و شعارهای بی پایه ای از این دست حضور موثر زنان را در جامعه محدود و محدودتر نماید. دامنه این شعارها هر روزه گسترده تر شده و از عرصه های ورزشی، آموزشی تا فضاهای آزاد طبیعی و تفریحی را در سیاهی و ممنوعیت دربر گرفته است.
و نکته قابل توجه همواره این بوده است حکومتی که تنها نگاهی ابزاری برای تولید نسل به زنان دارد از هر گونه آزادی و فراهم آوردن فرصت فراغت و اندیشه ورزی نیز برای زنان و دختران بیم دارد.
پس از درز خبر مربوط به بخشنامه محرمانه شهرداری تهران در ارتباط با تفکیک جنسیتی که در آن همهی مدیرهای ارشد و ردهی میانی شهرداری تهران موظف شده اند که تنها از کارمندان مرد برای سمتهای منشیگری، ماشیننویس، مسوول دفتر و مسئول پیگیری استفاده کنند.
شهردار تهران در واکنش به اعتراض هایی که بعد از درز این بخشنامه در سایت های خبری و شبکه های اجتماعی منتشر شده است در نماز جمعه ۲۷ تیرماه اعلام کرد که "غیرت دینی" شان اجازه نمی دهد که زن ساعات بیشتری از روز را با نامحرم بگذراند.
محمدباقر قالیباف که از شخصیت های نزدیک به علی خامنه ای است در واکنش جدی خود رسانه های فارسی زبان خارج از کشور را متهم کرد.
قالیباف اظهار کرد که منظور از تفکیک جنسیتی نیز این بوده تا کارمندان زن و مرد را در محیط های جداگانه مشغول به کار نمود تا تماس و ارتباط آنان با نامحرمان محدود و اندک شود وی در این ارتباط گفت: "ما غیرت دینی داریم. نباید اجازه بدهیم یک خانم در طول وقت اداری و طی روزها و ماهها ساعتهای تماس و معاشرتاش با نامحرمان بیشتر از محرم و شوهر و فرزندش باشد."
فضای اجتماعی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران و روشن شدن نافرجامی وعده های روحانی بر فشارهای عقیدتی بر حضور زنان در جامعه افزوده و با تلاشی همه جانبه در عرصه های گوناگون متوسل به زور و تهدید در این باره شده است.
دستورالعمل های گوناگونی که بیشتر بر افزایش محدویت ها و فشار بر آزادی زنان در جامعه تکیه دارد یکپارچه و هم زمان قدرت مضاعف گرفته اند تا به بهانه توجه به منزلت زن و شعارهای بی پایه ای از این دست حضور موثر زنان را در جامعه محدود و محدودتر نماید. دامنه این شعارها هر روزه گسترده تر شده و از عرصه های ورزشی، آموزشی تا فضاهای آزاد طبیعی و تفریحی را در سیاهی و ممنوعیت دربر گرفته است.
و نکته قابل توجه همواره این بوده است حکومتی که تنها نگاهی ابزاری برای تولید نسل به زنان دارد از هر گونه آزادی و فراهم آوردن فرصت فراغت و اندیشه ورزی نیز برای زنان و دختران بیم دارد.


هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر