۱۳۹۳ تیر ۱۶, دوشنبه

۹ کشته و مجروح بر سر دمپایی در کوت‌عبداله اهواز

۹ کشته و مجروح بر سر دمپایی در کوت‌عبداله اهواز
http://www.radioshahrvand.com/

صبح روزشنبه گذشته مردم ساکن کوی مسلم کوت عبداله یکی از منطقه‌های قدیمی در جنوب غربی اهواز،
 از توابع شهرستان کارون، با شنیدن صدای شلیک گلوله سراسیمه از خانه‌های خود بیرون آمدند.تیرانداری ناشی از درگیری و نزاع دو کودک بر سر یک جفت دمپایی بوده که با دخالت وتیر اندازی به مجادله ای خونبار مبدل گشته است.
 بنا به این گزارش، یکی از شاهدان عینی در خصوص علت وقوع این درگیری گفت:" شب گذشته در حاشیه مراسمی که در کوت عبداله برگزار شد دو کودک حاضر در این مراسم بر سر مالکیت دمپایی با هم درگیر شدند".
بنا بر اظهارات شاهدان:" این درگیری شب گذشته شدت گرفت تا اینکه صبح روزشنبه پدر یکی از این دو کودک با به دست گرفتن اسلحه کلاشینکف به خانه طرف مقابل آمد".
در همین راستا شاهدان گفته اند:" پدر این کودک بلافاصله اقدام به شلیک گلوله می‌کند که بر اثر اصابت این گلوله‌ها به مردمی که با شنیدن صدای گلوله به خیابان ریخته بودند یک زن و یک مرد کشته و هفت نفر دیگر زخمی شدند".
کوت عبداله، از پرجمعیت‌ترین مناطق عرب‌نشین حومه مرکز استان خوزستان محسوب می‌شود و تا سال ۹۱ در محدوده شهرداری منطقه ۵ اهواز قرار داشت. 
در زمستان ۱۳۹۱ به تصویب هیات دولت وقت، کوت‌عبداله با چند روستای دیگر ادغام شد و شهرستان کارون نام گرفت.
 این در حالی است که پیش تر نیز در جریان یک اختلاف ملکی در رامهرمز ۷ نفر کشته شد.
 مراسمی که درگیری از آنجا آغاز شد در حسینیه سجادیه واقع در کوی مسلم، شهر کوت‌عبداله برگزار شده و هر دو خانواده‌ای که با هم درگیر شدند از یک طایفه بوده‌اند.
مطابق برخی گزارش‌ها ضارب پس از تیراندازی خود را به پلیس معرفی کرده است. شمار دیگری از رسانه‌ها از دخالت نیروی انتظامی و دستگیری ضارب خبر داده‌اند.



هیچ نظری موجود نیست: