۱۳۹۳ تیر ۱۲, پنجشنبه

دستگیری و اهانت به چند نوکیش مسیحی در شیراز

http://www.radioshahrvand.com/




در ادامه فشارهای امنیتی بر نوکیشان مذهبی در ایران، چند تن از اعضای یک کلیسای خانگی در شیراز بازداشت شدند.
روز جمعه ۳۰ خرداد ماه ۹۳، ماموران امنیتی با ورود به منزل یک نوکیش مسیحی بنام فضلی، در استان فارس اقدام به اهانت و دستگیری چند تن از نوکیشان مسیحی حاضر در محل نمودند.
بر اساس این گزارش، علاوه بر فضلی و همسر ایشان "بانو فرخنده"، خانم‌ها میترا ستوده، پرستو شهابی و همچنین محمدرضا "معروف به برادر یوسف" و یک نفر دیگر "با هویت نامشخص" بازداشت شدند.
ماموران لباس شخصی که مجهز به بیسیم و سلاح کمری بودند ضمن ارعاب دیگر ساکنان ساختمان، ساعت‌ها از هرگونه تردد در محل ورودی جلوگیری کرده و ضمن بازرسی منزل، اقدام به ضبط جزوات، کامپیوترهای حاضران و همچنین ادوات دریافت ماهواره نموده و با ورود به بخش فوقانی ساختمان، دیش‌های ماهواره‌ای را نیز تخریب کردند.
تاکنون از محل نگهداری و وضعیت بازداشت شدگان خبری در دست نیست.
آزار و فشار بر نوکیشان مسیحی ایرانی طی سال های گذشته و بعد از هشدارهای مقامات جمهوری اسلامی پیرامون رشد کلیساهای خانگی روندی شتابان داشته و به ویژه در ماه های اخیر تعدادی از نوکیشان مسیحی در استانهای خوزستان و تهران مورد حمله و آزار و بازداشت ماموران امنیتی قرار گرفته‌اند.
و حتی در مواردی کلیساهای فارسی زبان مسیحیان تعطیل شده و از فعالیت‌های دینی آن‌ها جلوگیری به عمل آمده است.
احمدشهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر اخیرا در گزارش تفصیلی خود پیرامون موارد نقض حقوق بشر در ایران هشدار داده بود که سرکوب و تحدید آزادی‌های اساسی شهروندان ایران به طور مستمر و گسترده ادامه دارد و آزار و اذیت نوکیشان مسیحی که از اسلام به مسیحیت گرویده‌اند شدیدا نگران کننده است.



هیچ نظری موجود نیست: