۱۳۹۳ تیر ۳۱, سه‌شنبه

نارندرا مودی ، دراندیشه، احیا خط لوله گاز ایران به هند


نارندرا مودی ، دراندیشه، احیا خط لوله گاز ایران به هند
http://www.radioshahrvand.com/
توسط : مهرداد مقدسی
با حضور تیم نارندرا مودی ممکن است فصل جدیدی در ارتباطات بین دهلی نو و تهران گشوده شود.
دولت نوپای نارندرا مودی موفق شد به طور جدی از ایده ساخت خط لوله گاز از ترکمنستان به مرز هند از طریق افغانستان و پاکستان حمایت کند. همچنین مساله ی مربوط به لوله گاز از روسیه به هند در دستور کار ارتباطات بین مسکو و دهلی نو قرار گرفت.
اکنون مودی ، پیشنهاد جدی برای گاز ایران مطرح می کند.همزمان، وزارت نفت پیشنهاد کرده است که پروژه ساخت خط لوله گاز از ایران به هند و از طریق پاکستان از سرگرفته شود. این سومین لوله گاز است که رهبر جدید هند در مورد آن بحث و گفتگو می کند.
پروژه ی ترانزیت گاز ایرانی از طریق پاکستان به هند ، بسیار پر هزینه به نظر میرسد. و در چند مورد تخریب ها و بمب گذاری هایی در کار آن انجام شد،این پروژه بیش از 15 سال است که بررسی می شود و عملا متوقف گردیده است.
این در حالی است که در زمان دولت احمدی نژادایران 900 کیلومتر از خط لوله را در محدوده ی خود ساخته است. در آوریل وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان شاهد خاقان عباسی بیان داشت که در حال حاضر نباید بیشتر از این موانع اجرای این پروژه را در نظر گرفت. به گفته ی وی در پایان سال 2014 ساخت 700 کیلومتر از خط لوله گاز در محدوده ی پاکستان باید تمام شود.

هیچ نظری موجود نیست: