۱۳۹۳ مرداد ۲, پنجشنبه

انتخاب مجددا جنتی به دبیری شورای نگهبان


انتخاب مجددا جنتی به دبیری شورای نگهبان
http://www.radioshahrvand.com/
توسط : مهرداد مقدسی
در جلسه عصر دیروز اعضای شورای نگهبان، جنتی مجددا به عنوان دبير، محمد رضا عليزاده به عنوان قائم مقام دبير و نجات الله ابراهيميان به عنوان سخنگوی شورای نگهبان انتخاب شدند.
نجات الله ابراهیمیان عضو شورای حقوقدان شورای نگهبان است که به عنوان سخنگوی این شورا برگزیده شد.
این در حالی است که احمد جنتی از آغاز به کار شورای نگهبان در ایران عضو آن بوده و در ٢٢ سال گذشته، دبیری آن را به عهده داشته است.
جنتی به داشتن مواضع سرسختانه علیه منتقدان جمهوری اسلامی و رهبر ایران مشهور است. او بارها تاکید کرده است که شورای نگهبان اجازه ورورد چهره‌های بی‌صلاحیت را به مقام‌های عالی حکومت نمی‌دهد.
دوازده عضو شورای نگهبان قانون اساسی یکی از موثرترین افراد در جمهوری اسلامی می باشند که شش عضو فقیه آن توسط رهبر ایران منصوب می‌شوند و شش عضو حقوقدان آن، از سوی رییس قوه به مجلس شورای اسلامی معرفی و با رای نمایندگان مجلس انتخاب می‌شوند.
از نکات جالب عملکرد شورای نگهبان در زمینه تایید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی در سال‌های گذشته می باشد که همواره مورد انتقاد بوده است.
این شورا در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته به اکبر هاشمی رفسنجانی، یکی از پرنفوذترین چهره‌های تاریخ جمهوری اسلامی، اجازه نامزدی در انتخابات را نداد.
پیش تردر انتخابات ریاست جمهوری سال ١٣٨٨ نیز هواداری علنی شماری از اعضای شورای نگهبان از جمله جنتی از محمود احمدی‌نژاد انتقادهای بسیاری را به دنبال داشت.

هیچ نظری موجود نیست: